Betterstyle în 4 pași să cerști în afacerea mediul online

10.10.2023

Salut!

Acest material este pentru tine dacă : 

 Ești antreprenor 

Ești speaker, trainer, coach, terapeut

 Lucrezi în vânzări Activezi în network marketing 

Vrei să afli mai multe despre vânzări

Ai o afacere pe care vrei să o crești? 

Este mediul online o oportunitate la care te gândești din ce în ce mai serios? 

Sau, poate, chiar acum, te gândești să pornești o afacere... 

Oricum ar fi, ia în calcul faptul că mediul online e din ce în ce mai puternic și că vânzările aici sunt în continuă creștere. 

Chiar acum, în timp ce citești asta, milioane de tranzacții online sunt făcute! 

Viitorul se traduce în online selling, din ce în ce mai mult! 

Vino și tu! 

Dacă ai rămas până aici, clar, e pentru tine și te felicit! 


Asta înseamnă că ai văzut imensa oportunitate în a lucra online și ești gata să pășești mai îndrăzneț, cu mai mult avânt, pe acest tărâm al posibilităților multiple!!! 

Vei găsi în continuare patru pași simpli, care să te ajute să începi să acționezi! 

Acțiunea e motorul care va pune în mișcare toate gândurile și intențiile pe care le ai în afacerea ta. Să începem! 

Vânzările sunt simple! 

Întotdeauna au fost, întotdeauna vor fi! 

Identifici zona în care vrei să vinzi, găsești câțiva clienți, vinzi un prim produs, apoi următorul și tot așa.

 Dacă ești bun în ceea ce faci, oamenii te caută din ce în ce mai mult, primești recomandări și afacerea ta crește de la zi la zi. 

Și atunci, cum se face că foarte mulți oameni care au o afacere

în mediul online, se plâng că:

"Nu mai e ca înainte! Oamenii nu au bani!"

"Nu merge! Concurența e prea mare!"

"Nu știu ce să mai încerc!"

Și, acestea, sunt doar trei dintre scuzele care stau în calea

încheierii unei vânzări

Înainte să crezi și tu astfel de afirmații și să le transformi în convingeri limitative, hai să vedem, ce poți face, pentru a-ți crește afacerea în mediul online și a putea, apoi, declara mulțumit:

" Da, se poate!" 

" Clienții mei au bani!" 

Sau, de ce nu...chiar asta: "Nu fac față cererii!"

 Adevărul e, că, o întreagă piață, super ofertantă, te așteaptă acolo!!! O vezi? Uită-te bine! 

Cum e până aici? 

Mai ești cum mine? 

Sper că da, pentru urmează PASUL 1 pentru a-ți crește vânzările!

Pasul 1

DECIDE CINE SUNT CLIENȚII TĂI IDEALI ! 

Știi, oricât de mult ne-am dori să ajutăm pe toată lumea, realitatea este că nu vom reuși asta. 
În loc să mergem spre o piață vagă, largă dar nedefinită, hai mai bine să te provoc chiar acum să te gândești: 
PE CINE VREI SĂ AJUȚI PRIN AFACEREA TA??? 
Cine are nevoie de tine?
Stabilește cui vrei să te adresezi, care este clientul tău ideal, apoi, alege cum vrei să te duci către el. 
Ca să știi asta, răspunde-ți la întrebări ca: 

Cine este clientul meu ideal?


Unde se află clientul meu ideal? 


Unde anume își petrece timp, în mediul online? 


Cât timp își petrece în mediul online? 


Care e media de vârstă a clientului meu ideal? 


Care sunt nevoile, dorințele lui? 


Alege platforma pe care crezi că se află, sau, de ce nu, platformele și începe să mergi către clientul tău ideal. Secretul unei vânzări de succes e să îți pregătești din timp potențialii clienți pentru o primă achiziție. Apoi, vor urma altele și dinamica relației voastre va fi din ce în ce mai frumoasă. 

PASUL 2 

FII VIZIBIL! REMARCĂ-TE!

Fii prezent acolo unde clientul tău ideal e prezent! 

Dacă ai identificat deja: 

Unde se află

 Ce preferințe are 

Ce probleme are 

Care sunt aspirațiile lui 

Tot ce mai trebuie să faci e să-i atragi atenția și să petreci timp acolo unde el petrece timp.

Facebook, Instagram, Linkedin,Tik Tok... alege care platformă știi tu că te ajută să ajungi la el.

 Sau, de ce nu, alege-le pe toate! Cu cât ești mai vizibil, cu atât mai bine!

Ai la îndemână mijloace diverse.

 Pagina personală și/sau de bussines 

Website Google Ads 

Facebook Ads, 

Instagram Ads 

Youtube Ads

Și paleta de oportunități prin care să te duci către oameni, nu se termină aici. Explorează!

 Foarte mulți oameni de vânzări pierd din vedere un lucru important:

Pentru a fi atractiv pe piață, trebuie întâi SĂ EXIȘTI!!!

 Nu ajunge că tu știi că ești bun, că ai un produs de valoare, că ai oferte extraordinare!

Nici că știi cine are nevoie de acele produse, programe, nu te ajută, dacă nu faci pasul 2.

 Fii vizibil în mediul online la fel cum ești de vizibil în offline, dacă vrei rezultate!

E NEVOIE CA TOT MAI MULTE PERSOANE SĂ TE CUNOASCĂ, SĂ ȘTIE DESPRE TINE:

 Cine ești 

Cu ce te ocupi 

Ce problemă rezolvi tu în lume 

Care e unicitatea ta 

Ce faci tu extraordinar, ca ei să te aleagă pe tine.

Cu alte cuvinte:

 ATRAGE ATENȚIA! 

REMARCĂ-TE! 

FĂ-TE VIZIBIL! 

CUCEREȘTE-ȚI AUDIENȚA!


Atât online cât și offline, regula e aceeași: Oamenii cumpără de la tine, după ce treci prin filtrul lor, in 3 etape: 


1.TE ȘTIU! 

2.TE PLAC! 

3.AM ÎNCREDERE ÎN TINE! 

Ceea ce faci în PASUL 2- FII VIZIBIL! REMARCĂ-TE!, te va ajuta să treci prin acest filtru-în-3 etape al clienților tăi ideali și apoi să începi să vinzi.

E important, în acest pas, să fii consecvent

 Vor fi persoane care vor rezona cu tine dar vor fi și persoane care nu te vor suporta.

Fii conștient și asumă-ți asta! E normal.

Nu te opri! Messi nu se oprește pe terenul de fotbal la primul fluierat!

 Important e să continui să fii vizibil, prezent și să-ți cucerești audiența.

Fă-ți un plan săptămânal de postări, ca să fii bine organizat întotdeauna!


 Iată și câteva idei despre cumîți poți crește vizibilitatea în mediul online:

Postează zilnic: postări scrise, live, reels, story... 
Alătură-te grupurilor de Facebook unde știi că sunt persoane care corespund profilului clientului tău ideal 
Organizează un challenge event gratuit 
Fă un give away 
Găzduiește un eveniment educațional, de dezvoltare personală sau profesională 
Participă la conferințe, evenimente, summit-uri 
Postează testimoniale obținute de la clienții tăi 
Rulează campanii de publicitate pe Facebook , Google, Instagram
 Lansează campanii promoționale în care să incluzi bonusuri, reduceri. 
Afiliază-te cu alți experți, promovează în comunitatea ta experți care pot oferi valoare 
Participă la emisiuni, podcast-uri 
Scrie articole pe blogul personal 
E-mail marketing: trimite e-mailuri cu conținut valoros în lista ta de e-mailuri

PASUL 3 

OFERĂ VALOARE! 

Bun, dacă ești vizibil, clienții tăi ideali te văd peste tot, se obișnuiesc tot mai mult cu prezența ta, cu stilul tău, e momentul să demonstrezi că: 

TU EȘTI CEA MAI POTRIVITĂ PERSOANĂ DE LA CARE EI AR TREBUI SĂ CUMPERE!

 Cum?

Cu siguranță, nu prin a fi insistent cu produsele sau programele tale. 

Nici prin a le umple inboxul de mesaje care încep cu " Bună, ce faci?", mesaje formale și inutile, dacă nu ai așteptat un răspuns și nu ai legat o conversație, ci ai continuat cu un mesaj lung, cât postul Paștelui, în care îți prezinți afacerea. 

Ca să îți câștigi dreptul de a prezenta cuiva afacerea ta, ai nevoie întâi de elementul CONECTARE, apoi să faci dovada că într-adevăr te interesează să ajuți. 

Arată că ești acolo să oferi, nu să iei!

OFERĂ VALOARE, cât mai multă valoare! 

E cea mai bună formă de a te conecta cu oamenii și de a le câștiga respectul. 


Demonstrează că îți pasă de oamenii cărora te adresezi!

 Fă să fie în permanență despre ei: oferă ceva care să ajute, să facă o diferență!

 Fii un GIVER și vei primi în schimb, permisiunea potențialilor clienți, de a rămâne în contact cu ei și chiar de a le adresa oferte.

Iată câteva idei prin care poți adăuga valoare:

 Pune întrebări, interacționează cu ei în grupurile comune, în postările tale, etc. 

Fă postări de educare, informare, conștientizare 

Oferă-le ocazia să facă un pas înspre tine și să te cunoască mai mult.

 Poate să fie o prezentare gratuită, o sesiune gratuită, un mini program gratuit. 

Alege o persoană, două, tu știi câte, cu care să lucrezi gratuit. 

Ajută-le să ajungă la rezultatele dorite și vei câștiga în schimb testimoniale valoroase cu care să te promovezi.

E atât de simplu și totuși...nu toată lumea are răbdarea și consecvența în a face aceste lucruri.

 Cu cât ești mai prezent, peste tot, cu atât, clientul tău ideal te vede mai mult și cu cât mai multă valoare îndrepți către el, cu atât mai mult îți cresc șansele de a colabora în viitor și a încheia vânzări.

E demonstrat! Încearcă și tu! 

Reacțiile nu vor întârzia să apară.

 Orice reacție din partea audienței e un semn că ai început să fii vizibil.

Să spunem că primești un comentariu la o postare. Super! 

Te poți duce în privat să interacționezi cu persoana respectivă. 

Nu ca să vii cu produsul tău, ci pentru afla ce anume a determinat-o să reacționeze, ce a mișcat-o, ce a inspirat-o! 

Apoi, poți încerca să afli ce provocări are, ce probleme are, ce anume își dorește. 

E posibil să le afli dintr-o primă discuție, e posibil să nu le afli. 

Nu suntem identici. 

Unii ne conectăm mai ușor, alții mai greu. 

Rămâi interesat să ajuți, atunci când persoana dorește acest lucru.

Oferind valoare, poți construi o relație bazată pe încredere, respect, sinceritate.

 Știi, e așa de plin mediul online de vânzători care încearcă să vândă insistent și agresiv, încât oamenii nici nu mai deschid mesaje, dacă nu vin din partea cuiva care reprezintă ceva pentru ei...cineva pe care să îl placă, în care simt că pot să aibă încredere.


Prea mulți necunoscuți au bombardat inboxurile, pe toate platformele posibile. 

Prea multe firme, mici sau mari, pun oameni necalificați, neinstruiți, să ne sune, pe mine, pe tine, pe alții, pentru a încerca să ne vândă orice. 

Voci impersonale, oferte peste oferte și prea puține dorințe reale de a afla cine e ființa cu care ai intrat într-o discuție de vânzare...ce își dorește ea, ce provocări are...

Adevărul e, că, din 3 vânzători, unul e interesat să te ajute și 2 să vândă.

 Pasul 3, în care adaugi valoare te va poziționa ca acel vânzător, antreprenor, specialist, cu care oamenii vor dori să intre în contact.

PASUL 4 

FII AUTENTIC! SPUNE-ȚI POVESTEA!

Nimeni nu vrea să vadă perfecțiunea întruchipată, așa că, nu te chinui să arăți așa ceva 

Fii tu însuți: autentic, asumat și deschis în a împărtăși! Spune-ți povestea!

Arată-ți vulnerabilitatea, umanitatea, unicitatea! 

Acestea, te vor ajuta să te conectezi cu audiența ta și să construiești o relație. 

Nu te teme să vorbești despre eșecurile tale!

 Oamenii învață mai mult dintr-o poveste care are și bucăți de eșec, de rateuri și piedici, decât dintr-o poveste strălucitoare de succes. 

Adu în fața lor și această latură a poveștii tale de viață.

Vei inspira, vei motiva și vei duce conectarea cu ei, la următorul nivel.

 Oamenii te vor iubi pentru succesul tău dar te vor adora pentru eșecurile tale.

Iată niște tips-uri cu privire la ce să incluzi în povestea ta:

Arată ce probleme, provocări, frământări ai avut, cum teau afectat acestea și cum le-ai rezolvat! Ce te-a ajutat? 

Care a fost contribuția afacerii tale în rezolvarea acelor probleme? 

Ce te-a motivat să faci activitatea din prezent? 

Cum ți-a schimbat viața activitatea aceasta? 

Cum vrei să-i ajuți pe ei, urmăritorii tăi, prin ceea ce faci?

Toate aceste răspunsuri fac parte din POVESTEA TA.

 Recapitulăm cei 4 pași pentru a-ți crește afacerea în mediul online:

1.Stabilește cine e clientul tău ideal! 

2.Fii vizibil, remarcă-te! 

3.Adaugă valoare comunității tale! 

4.Fii autentic! Spune-ți povestea!

Cam asta e, deocamdată! 

E simplu, nu-i așa?